توسعه رابطه کسب و کار و ارتقای عملکرد کسب و کار با استفاده از لینکدن قسمت دوم

Print Friendly, PDF & Email

مقاله حاضر که از نظر خواهید گذراند ترجمه مقاله understanding business relationship development and business performance enhancement  through the use of LinkedIn  است که کار ترجمه آن بزودی پایان یافته است.این مقاله در اواخر سال ۲۰۱۵ توسط پایگاه معتبر ساینس دایرکت  انتشار یافته است بدلیل اهمیت و حجم مقاله در چند پست برای خوانندگان محترم سایت ارسال میگردد.

با تشکر علی حاجی زاده کارشناس ارشد بازاریابی

 

فعالیت محوری سایت های شبکه رسانه اجتماعی تعامل و اشتراک گذاری محتوا بین افراد و گروه ها می باشد، و در نتیجه درک رفتار باعث می شود تا افراد بعنوان عضوی از گروه مشغول به برقراری تعامل شوند که این امر اهمیت بسزایی دارد. بعنوان مثال، اهداف مشترک گروه بر قصد حضور در گروه تاثیر می گذارد  و میزانی که افراد نسبت به ارزش حاصل بعنوان عضوی از گروه درک می کنند، بر احتمال ملحق شدن فرد و تبدیل به عضوی از گروه، تاثیر می گذارد. در مورد شبکه های رسانه اجتماعی و انتخاب شبکه، خود آگاهی گروه از طریق شناختی حاصل می شود که طبقه بنی خود در گروه و اعضای آن مشابه با خود فرد بوده و می تواند تمایلات و اهداف مشابهی را به اشتراک گذارد در لیندکن، اعضا خود گروه هایی را که قصد ملحض شدن به آن را دارند انتخاب می نمایند. این یک انتخاب پویشگرایانه است که براساس باور عضوی از گروه بودن حاصل می شود که تمرکز آن بر عرضه منافع به عضو و یا سازمان شان می باشد.

پالماتیر (۲۰۰۸) سه محرک اصلی شبکه اجتماعی و نظریه تبادل را بیان می کند که می توان آنها را در شبکه های رسانه اجتماعی نیز اعمال کرد و عبارتند از: کیفیت رابطه، تراکم ارتباط و اختیار ارتباط. کیفیت رابطه شامل عواملی مرتبط با تعهد، اعتماد، هنجارهای متقابل و کارایی تبادل می باشد. تراکم ارتباط یعنی تعداد روابط با سایر افراد خاص و سطح بهم متصل بودن بین اعضای شبکه. اختیار ارتباط شبیه به سرمایه اجتماعی در اختیار اعضا یا عضوی از شبکه دارد که مهارت و جذابیت لازم را برای تاثیرگذاری بر تصمیمات دارد. اتصال با تصمیم گیرندگان سطح بالاتر باعث می شود تا فرصت هایی برای توسعه کسب و کار ایجاد شود.

تراکم ارتباط و اختیار ارتباط را می توان با تشکیل روابط یا لایه ها مرتبط دانست. تشکیل روابط ضعیف و قوی، برای افراد در گروه های شبکه اجتماعی مقدمه ای برای توسعه رابطه است. روابط ضعیف می تواند پلی برای متصل کردن افراد با آشنایان دور باشد که اندکی متفاوت بوده اما چرخه های همپوشانی دارند که به شیوه های مختلف شکل میگیرد. این نوع دسترسی به منبع جدید مورد استفاده ی افراد حرفه ای در جستجوی مشاغل یا اطلاعات جدید قرار می گیرد، و این افراد حرفه ای اختیار ارتباط بیشتر و تعداد روابط ضعیف تر زیادتری دارند. توضیح پالماتیر از تراکم ارتباط و میل به سطوح نزدیک بهم متصل بودن در شبکه تا حدودی افزودن به مفهوم روابط ضعیف و دور گرانووتر است که توسط این لایه های ضعیف گسترش می یابد.

تشکیل شبکه از طریق سایت های رسانه اجتماعی تسهیل می یابد که با سرعت بیشتری در مقایسه گذشته رخ می دهد و دسترسی وسیع شبکه های رسانه اجتماعی باعث ارتقای توسعه برخی از انواع گوناگون شبکه و لایه ها شده است. این گام و سرعت بیشتر از طریق فناوری های دیجیتالی محقق می شود که بر تشکیل اعتماد میان افراد شبکه، و شبکه های مختلف بایکدیگر، تاثیر می گذارد. بطور کلی شبکه های اجتماعی نزد شرکت کنندگان در این شبکه ها و مصرف کنندگان قابل اعتماد درک می شوند، و استفاده از شبکه توسط شرکت ها به عنوان مجموعه ابزاری برای ارتباط و تعامل با افراد روز به روز افزایش می یابد. مفهوم اعتماد امری تدریجی است و کندی رواج و ساخت آن در عصر دیجیتالی نمی تواند مناسب باشد زیرا ارتباطات بین افراد و سازمان هایی شکل می گیرد که پیش از این باهم ملاقات و آشنایی نداشته اند، لذا مفهوم اعتماد باید سریع رواج پیدا کند.

با توجه به حجم بالا این مقاله به صورت کامل در قالب فایل پی دی اف در اختیار کاربران گرامی سایت قرار میگیرد.

[sdm_download id=”1039″ fancy=”1″ new_window=”1″]