برای اولین بار در ایران ::: خدمات بانکداری توسط تلگرام :::

Print Friendly, PDF & Email

برای اولین بار در ایران بانک آینده با استفاده از ویژگی طراحی بوت در شبکه اجتماعی تلگرام توانسته خدمات خود را  رایگان به مشتریانخود ارائه نماید.

بانک ها ،  یکی از ارکان اقتصادی کشور در طول سال های اخیر بوده اند و با توجه به رقابتی شدن بازار خدمات بانکی و پیدایش بانک های خصوصی یکی پس از دیگری و حضور بانک های خارجی در آینده نزدیک (دوران پساتحریم) و ضرورت ادامه بقا در آن زمان، درصدد اثربخش کردن فعالیت های بازاریابی خود برآمده اند. اثربخش بودن فعالیت های بازاریابی بیشترین تأثیر را بر موفقیت بانک ها دارد  .از اینرو تاثیر بازاریابی در رسانه های اجتماعی در وفاداری مشتریان به برند بانک ها میتواند مزیت رقابتی پایداری در آینده برای آن سازمان فراهم نماید.

فنآور یهای نوین اطلاعات و ارتباطات زمینه ساز پیدایش نوعی رسانه اجتماعی شده اند که توانسته است بسترهای مناسبی را برای تغَییرات اجتماعی ایجاد کند . این رسانه، با دارا بودن ویژگی تعاملی و اشترا ک گذاری، فضای نوینی را در عرصه کنشگری ایجاد میکند . خاستگاه رسانه اجتماعی، پدیده وب است که سازوکارهای لازم را از طریق سایتهای رسانه های اجتماعی فراهم میسازد .

صنعت بانکداری به دلیل ماهیت سرویس محور آن، یکی از صنایع ویژه ای است که برقراری رابطه بلندمدت با مشتریان، تأثیر چشمگیری بر سودآوری آن خواهد داشت. ترغیب و ارائه خدمات ویژه به مشتریان در جهت افزایش وفاداری و جلوگیری از جذب آنها توسط رقبا، از استراتژیهای اصلی مدیران بانکی است. کیفیت خدمات بانکی ارائه  شده به مشتریان، نقش به سزایی در افزایش سطح وفاداری آنها به بانک خواهد داشت، اما رضایتمندی مشتریان از برقراری ارتباط با بانک، به مراتب مهمتر از کیفیت خدمات ارائه شده است. ایجاد اعتماد متقابل میان بانک و مشتریان نیز، یکی دیگر از فاکتورهای تأثیرگذار در شکل گیری و افزایش وفاداری مشتریان بانکها است. ورود بازیگران و رقبای جدید به حوزه ارائه خدمات مالی، مانند اپراتورهای تلفن همراه و  بیمه ها، نشانگر اهمیت روزافزون حرکت بانکها به سمت پیاده سازی برنامه های وفاداری خواهد بود.

رسانه های اجتماعی برای کاربران اینترنت، فرصت ایجاد و اشتراک گذاری محتوا را فراهم کرده است. محتوای ایجاد شده توسط کاربران اینترنت شامل موضوع های متنوع، محصولات و برند ها، شرکت ها را برآن داشته تا از منابع اولیه ارتباطات برند کمتر استفاده کنند. تحقیقات نشان داده است که مصرف کنندگان، رسانه های اجتماعی را نسبت به ابزار سنتی بازاریابی مورد استفاده شرکت ها، به عنوان منبع قابل اعتمادتری برای اطلاعات ارزیابی می کنند. بنابراین مدیران بازاریابی و برند تصور کنند که ارتباط با برند به وسیله ارتباطات رسانه های اجتماعی رشد خواهد یافت.

ayandeh

برای اولین بار در ایران بانک آینده با استفاده از ویژگی طراحی بوت در شبکه اجتماعی تلگرام توانسته خدمات خود را به رایگان به مشتریان این بانک ارائه نماید.این بوت توسط شرکت تجارت الکترونیک فردا وابسته به بانک آینده طراحی و عملیاتی شده است.و نمونه ای کم نظیر از استفاده شبکه های اجتماعی در صنعت بانکی کشور است.البته بانک آینده قبلا با معرفی سرویس هایی از جمله پیشخوان مجازی ، سامانه هدف ، همراه کارت ، ایران کارت و …. توانسته بود کارهای بزرگ و جدیدی در صنعت بانکی کشور انجام دهد.امیدواریم سایر بانک ها نیز همچنین پیشرویی در تکنولوژی داشته باشند.

جهت استفاده از این بوت میتوانید بروی آدرس ذیل کلیک و یا بارکد مورد نظر را اسکن نمائید.

@Ayandeh_Bank_Bot

barcodetelegram

خدماتی مانند عملیات حساب (دریافت موجودی، دریافت صورت حساب، خرید شارژ، اطلاعات تسهیلات، دریافت شماره شبا)، پیشخوان مجازی، باشگاه مشتریان، عملیات دورهای حساب، یافتن نزدیک ترین شعبه بانک آینده و …. از طریق این سامانه، قابل دریافت می باشد.

با تشکر علی حاجی زاده کارشناس ارشد بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
24 + 15 =


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.