اینستاگرام و توجه بیشتر به صاحبان تجارت

Print Friendly, PDF & Email

اینستاگرام ابزارهای جدیدی را برای ۲۰۰ هزار کسب‌وکار فعال در این شبکه اجتماعی قرار داده که به رونق هرچه بیشتر فعالیت‌های آنها کمک خواهد کرد. بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده، روزانه حدود ۳۰۰ میلیون کاربر از نرم‌افزار اینستاگرام استفاده می‌کنند. با توجه به این جامعه آماری گسترده، طبیعی است که شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز به بهره‌گیری از این مجموعه به‌عنوان بازار هدفی با پتانسیل‌های بالا تمایل داشته باشند. به گفته Amy Cole سرپرست بخش توسعه برند شرکت EMEA، کسب و کارهای کوچک اکثریت ۲۰۰هزار آگهی‌دهنده فعال در این پلت‌فرم را به خود اختصاص می‌دهند.

ابزار جدید اینستاگرام با عنوان «Business Profiles» این امکان را به شرکت‌ها، به ویژه کسب و کارهای کوچک خواهد داد تا پروفایل خود را به شکلی شفاف‌تر به‌عنوان یک فعال تجاری در اینستاگرام، از سایر پروفایل‌ها متمایز کنند. با استفاده از گزینه «Connect» نیز امکان برقراری ارتباط مشتریان با شرکت‌ها از طریق تلفن، پیامک یا ایمیل وجود خواهد داشت. این راهکار ارتباطی جدید پس از آن به اینستاگرام اضافه شد که صدها آگهی‌دهنده در این شبکه اجتماعی اعلام کردند ارتباط با مشتریان از طریق ایمیل و تلفن برای آنها راحت‌تر از پاسخگویی به کامنت‌ها در نرم‌افزار اینستاگرام است.

دیگر قابلیت جدید اینستاگرام که Insights نام دارد ابزاری تحلیلی است که نتایج تعامل کاربران با آگهی‌های شرکت‌ها را به شکلی ساده پیش روی صاحبان کسب و کار قرار می‌دهد. اینستاگرام از این ابزار جدید به‌عنوان راهکاری برای بررسی رفتار دنبال‌کنندگان حساب کاربری شرکت‌ها و در نتیجه آن، کمک به ارائه محتویاتی مطابق با نیاز آنها یاد کرده است. این راهکار در واقع مشکلات شرکت‌ها در تعامل با تحلیل‌های پیچیده و گسترده را نیز برطرف کرده است. در نهایت، قابلیت Promote این امکان را به شرکت‌ها خواهد داد تا پست‌های تبلیغاتی که عملکرد بهتری را در این شبکه اجتماعی برای آنها به همراه داشته‌ با تمرکز بیشتری ارائه دهند. با این تفاسیر، شرکت‌ها می‌توانند مخاطبان هدف خود را شخصا انتخاب کنند یا مدیریت این امر را به اینستاگرام بسپارند. در نهایت حتی این امکان برای شرکت‌ها وجود خواهد داشت تا مدت زمان نمایش یک تبلیغ خاص را نیز تعریف کنند.این ابزارها در حال حاضر تنها در بریتانیا فعال شده‌اند اما در ماه‌های آتی در آمریکا، استرالیا و نیوزیلند نیز در دسترس خواهند بود. تا پایان سال جاری میلادی هم کاربران سراسر جهان امکان استفاده از این مجموعه را خواهند داشت.

علی حاجی زاده کارشناس ارشد بازاریابی

منبع:

http://www.wired.co.uk/article/instagram-business-tools-uk