نگاهی به نقاط ضعف و قوت باشگاه مشتریان بانک آینده

Print Friendly, PDF & Email

مشتری نیوز: “یکی از جذابیت‌های بانک آینده نسبت به سایر بانک‌ها، ارائه سود سپرده‌گذاری است. بنده ترجیح می‌دهم در کنار دریافت سود بیشتر از سپرده‌های خود، فعالیت‌هایی در باشگاه مشتریان بانک آینده انجام دهم تا از این طریق امتیازات بیشتری در باشگاه مشتریان دریافت کنم اما تفاوتی که باشگاه مشتریان بانک آینده نسبت به سایر باشگاه مشتریان بانک‌های ایرانی دارد، اهدای پاداش‌های امتیازات فقط بر اساس قرعه کشی‌ها است؛ یعنی مشترکین باشگاه مشتریان بانک آینده تنها می‌توانند امتیازات خود را در قرعه کشی ها خرج کنند.
در چنین حالتی افرادی که چندین بار جایزه ای نصیبشان نمی شود، احتمالاً اعتماد خود را نسبت به باشگاه مشتریان بانک آینده از دست می‌دهند. بنده تراکنش های مالی اصلی خود را از طریق این بانک انجام می دهم و در باشگاه مشتریان این بانک نیز بسیار فعال هستم اما با این حال تا به حال هیچ گونه جوایزی نصیب بنده نشده است؛ این موضوع دلخوری را برای بنده به همراه داشته است و دیگر انگیزه فعالیت در باشگاه مشتریان را از بنده گرفته است.”

نکته اول: این روایت را یکی از مخاطبان مشتری نیوز برای ما ارسال کرد.

نکته تحلیلی: معمولاً مشتریان باشگاه مشتریان بیشتر بانک های ایرانی به دو صورت می توانند امتیازات خود را در باشگاه مشتریان خرج کنند؛ در حالت اول بر اساس امتیازات، خدمات و تسهیلاتی را دریافت می کنند و در حال دوم اگر به حد نصاب برسند، در قرعه کشی شرکت می کنند. این در حالی است که علیرغم پراکندگی جغرافیایی و همچنین گستردگی خدمات بانک ها، محدود شدن جذابیت های باشگاه مشتریان به ارائه تسهیلات و قرعه کشی در صنعت بانکداری از عجایب است. بی شک تمامی مراکز فروش خدمات و کالا، مشتریان بانک ها محسوب می شوند اما عملاً این ظرفیت از چرخه تولید جذابیت برای اعضای باشگاه مشتریان بانک‌ها حذف شده است و به عبارتی بانک های ایرانی خود را از این مزیت بی نظیر محروم کرده اند. امروزه بانک ها و کسب و کارهای گوناگون از ظرفیت باشگاه مشتریان استفاده می کنند و این موضوع دیگر به عنوان یک مزیت رقابتی محسوب نمی شود و دیری نخواهد گذشت که بانک به سمت تعامل با آن دسته از مشتریان می پردازند که صاحبان شرکت های خدماتی و تجاری جذاب برای عموم، هستند تا در تکمیل زنجیره خدمات به مشتریان خود، بخش بیشتری از نیاز آنها را پاسخگو باشند. به عنوان مثال بانک آینده می تواند مصرف امتیازات اعضای خود را در استفاده از خدمات رستورانی قرار دهد که آن رستوران نیز جزو مشتریان بانک محسوب می شود. در این حالت زیرساخت نیز کاملاً مهیاست چون پوزهای بانکی و نرم‌افزارهای مربوطه در آن رستوران نیز وجود دارد.
توصیه می شود بانک آینده نیز در باشگاه مشتریان خود خدمات و تسهیلاتی را برای مشتریان در نظر بگیرد تا از این طریق ارتباط اثر بخشی را با مشتریان خود بر قرار کنند. از طرفی هرچه جوایز باشگاه مشتریان به سمت «داشتن» چیزی ختم شود، جذابیت این نوع جوایز برای مشتریان کمتر از حالتی است که جوایز باشگاه مشتریان به صورت «انجام دادنی» باشد.

نکته منفی: اینکه مشتریان در باشگاه مشتریان بانک آینده طبقه بندی نمی شوند و صرفاً امتیازات آن‌ها در قرعه کشی خرج می شود، تفاوتی با استراتژی قرعه کشی ندارد؛ یعنی باشگاه مشتریان بانک آینده بیشتر از اینکه باشگاه مشتریان باشد، یک نوع استراتژی قرعه کشی است؛ مشتریان می توانند بر اساس تراکنش های مالی، امتیازاتی را دریافت کنند و در صورت دریافت امتیازات بیشتر، شانس برنده شدن بیشتری در قرعه کشی دارند. به صورت کلی توصیه می شود در باشگاه مشتریان بانک آینده، مشتریان طبقه بندی شوند و بر اساس این طبقه بندی، خدمات و تسهیلاتی به آن‌ها عرضه شود.

نکته مثبت باشگاه مشتریان بانک آینده: یکی از سامانه هایی که بانک آینده هم جهت با سیستم باشگاه مشتریان خود راه اندازی کرده است، سامانه هدف است که مخفف هزینه ها و درآمد های فردی است؛ به این معنا که کلیه تراکنش هایی که از حساب بانک آینده شما انجام شده است را لیست می کند و بر روی بستر وب به شما نمایش می دهد؛ بعضی از پرداخت ها که منشأ آن‌ها مشخص بوده به صورت خودکار در دسته‌بندی‌هایی مانند پوشاک، غذا، قبوض و … قرار می‌گیرند و پرداخت هایی که به هر دلیلی مشخص نیستند که برای چه انجام شده‌اند، توسط کاربر (‌مشتری بانک) روی فعالیت‌ها مختلف تگ می‌شوند. نکته مثبت این اقدام بانک آینده، نتیجه ثبت این اطلاعات بر روی نمودارهای تحلیلی است که توسط سامانه هدف برای کنترل مخارج و درآمد ارائه می شود. از طرفی بانک آینده می تواند از این داده های مشتریان، استفاده های بسیار زیادی انجام دهد. در پایان ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که با فعالیت در سامانه هدف، امتیازات تشویقی در باشگاه نیز برای کاربر منظور می شود.

برگرفته از سایت http://www.moshtarinews.com

اشتراک مطلب:

Cheap Yeezy Boost 350 V2 Yecheil The Pisanis are a hockey family as well. Blair/John Nolen intersection: This project is for replacing pavement, curb, gutter, and sidewalk at the intersection of Blair Street and John Nolen Drive. To 6., and amending Section 28.185(7)(b) of the Madison General Ordinances to add a Demolition and Removal standard requiring the Plan Commission to consider the proposed impact of a building relocation on city terrace trees.Cheap Yeezy Boost 350 V2 Sizing Madison residents may also bring their Christmas trees to one of the Streets Division drop off sites. During the deliberations, Nawaz said that an irreversible process of elimination of militants had started. Roof, plumbing, structural, HVAC). He promises that Sony will continue to innovate with the new system allowing fans to enjoy unique experiences.. A key component of our strategic plan is to significantly increase our number of exceptional graduate students, and our commitment to world class research. Pizza Hut is also very popular, and is Adidas Yeezy Boost 350 V2 Blue Tint in the "fine dining" category.