اینستاگرام و قدرت آن در بازاریابی ….

Print Friendly, PDF & Email

اینستاگرام ابزاری قدرتمند برای پیاده سازی ماهیت یک برند به طور تصویری است.

مدل‌ جدید بازاریابی اینترنتی که روز به روز در حال رایج شدن است، هدایت افراد سایت به رسانه‌های اجتماعی است. پس از آنکه بازدیدکننده دنبال‌کننده یکی از رسانه‌های اجتماعی شد، به او دسترسی داریم و می‌توانید پیام‌های بازاریابی را از این طریق برایش ارسال کنیم.

این شبکه اجتماعی قدرت تعامل کسب و کارها را افزایش می دهد و با نمایش خلاقانه تصاویر محصولات و پیاده سازی هشتگ ها می تواند موجب افزایش فروش نیز شود. با بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال، می توان اینستاگرام را یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی دانست که فعالیت آن بر پایه به اشتراک گذاری تصاویر است. پینترست با ۲۵۰ میلیون کاربر در رتبه بعدی قرار گرفته است.اگر بتوانیم از اینستاگرام درست استفاده کنیم و ترفندهای‌ آن را بدانیم به راحتی می‌توانیم برندمان را محبوب‌تر کنیم و همچنین محصولات و خدمات را بفروشیم. شما حتی اگر سایت نداشته باشید باز تا حدی می‌توانید از روش‌های بازاریابی با اینستاگرام استفاده کنید. اگر فرصت بازاریابی با رسانه‌های اجتماعی را از دست بدهید، یک ابزار تبلیغاتی رایگان و بسیار قدرتمند را کنار گذاشته‌اید.

در صورت استفاده از اینستاگرام و با توجه به خصوصیت های منحصربفردی که این شبکه اجتماعی در اختیارتان قرار می دهد شما می توانید برند خود را نسبت به دیگر رقبایتان برجسته تر جلوه داده و تاثیر به یاد ماندنی بر روی ذهن هواداران و مشتریان خود بگذارید.

حتما شنیده‌اید که هر تصویر، به اندازه ۱۰۰۰ کلمه حرف برای گفتن دارد؛ پس بیایید از این قدرت برای جذب خریدارها استفاده کنیم.محققین گفته‌اند که اینستاگرام به عنوان یک شبکه تصویرمحور، دوبرابر بیشتر از دیگر شبکه‌های متن‌محور کامنت می‌گیرد و ۹۰٪ اطلاعاتی که به ذهن ما مخابره می‌شود از طریق دیدار اتفاق افتاده است. پس بیایید به تصاویری که منتشر می‌کنیم بیشتر از قبل اهمیت بدهیم و بیشتر برروی آنها کار کنیم.

خریداران گفته‌اند که شبکه‌های اجتماعی تاثیر به‌سزایی در تصمیم آنها برای خرید داشته‌اند و در وهله اول، آن چیزهایی که دوستانشان به اشتراک گذاشته‌اند آنها را جذب کرده است. محتواهای دیداری باید محصول شما را نشان دهند و به صورت مستقیم در مورد خوبی آن شعار ندهند. بگذارید کاربران خود تصمیم بگیرند که آیا این محصول، محصول خوبی است یا نه. در واقع می‌گویم که کاربران را از نظر احساسی تحت فشار قرار ندهید تا به آنها ثابت کنید که محصولتان محصول خوبی است. لذا سعی کنید در خط وسط حرکت کنید؛ یعنی نه آنقدری در مورد محصولتان Show off کنید و نه آنقدری بی‌سر و صدا باشید که کاربران در مورد محصولات شما بی‌خبر باشند.

هشتگ ها نیروی حیاتی در اینستاگرام به شمار می آیند. بهتر است که شما از قبل بدانید مشتریانتان بیشتر از چه هشتگ هائی استفاده می کنند. فراگیری این موضوع که مخاطبان شما چگونه در ارتباط با محصولات و یا صنعت شما صحبت می کنند، بسیار مهم است. همچنین درک این موضوع که رقیبان شما چطور در این پلاتفرم، گام های موفقیت را برمیدارند نیز نکته ای کلیدی است.

شما می توانید هشتگ های مرتبط را بیابید و کاربرانی را که در حال حاضر درگیر برند یا محصولات شما هستند را دنبال کنید. همچنین کسی که دنبال کنندگان فراوانی دارند و به طور منظم به تعامل در اینستاگرام می پردازند هم گزینه های مناسبی به نظر می آیند.روش های دیگر یافتن دنبال کننده یا Followerمی تواند از طریق Find Friends، Suggested Usersو یا Instagram Directانجام شود.

یافته های مطالعات نشان می دهد که نام های تجاری برتر در اینستاگرام میزان مشارکت ۴٫۲۱ درصدی برای هر دنبال کننده را به همراه خواهد داشت. این بدان معناست که دنبال کنندگان اینستاگرام ۵۸ برابر فیسبوک و ۱۲۰ برابر توئیتر به فعالیت و تعامل خواهند پرداخت.

ویدئوهای اینستاگرام گزینه محبوبی برای نام های تجاری به شمار می آیند چرا که قادرند به طور خلاقانه داستانی را به تصویر بکشند. به علاوه، ویدئو ها می توانند بیش از پست های نوشته شده، لینک های ورودی تولید کنند.در صفحات مختلف با لایک ها و کامنت های خود مشارکت چشمگیری داشته باشید.

یکی از روش های زیبایی که می توانید از آن استفاده کنید و نتیجه خوبی هم دریافت کنید انتشار یک تصویر بصورت خلاقانه است. شاید در صفحات زیادی دیده باشید که یک تصویر بزرگ به چند تصویر کوچکتر تقسیم شده و در طی چند پست منتشر شده و فضای جالبی را پدید آورده است.ممکنه که استفاده از این روش رو در صفحات مربوط به برندهای غذایی به کرات دیده باشید.

برای موفقیت در اینستاگرام لازم است ترکیبی از گزینه های زیر را مورد استفاده قرار دهید:

  • از هشتگ های مخصوص نام تجاری استفاده کنید.
  • از هشتگ های مخصوص برای صنعت و یا صنف خاص استفاده کنید.
  • از هشتگ های جدید استفاده کنید.
  • از Populagramبرای شناسائی هشتگ ها ، فیلترهای عکاسی و افراد محبوب استفاده کنید.
  • از Webstaبرای یافتن بهترین هشتگ ها برای پُست های خود استفاده کنید.

منابع:

https://avadis.net/blog/get-started-instagram-marketing

netmarko.com

modiresabz.com

http://farnian.com/blog/how-to-use-instagram-for-branding/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
5 + 1 =


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.