تاثیر باورنکردنی شبکه های اجتماعی بر تجارت شما

Print Friendly, PDF & Email

یکی از مواردی که ممکن است در زمینه کسب و کار اینترنتی کمک بسیار زیادی کند شبکه های اجتماعی می باشد که دارای مخاطب بسیار زیادی می باشد.سال ها پیش از این شاید کسی باور نداشت که روزی بستری تحت عنوان شبکه‌های اجتماعی به یکی از واجبات زندگی بشریت تبدیل شود به صورتی که برای یک مرجع برای مطالعه آموزش ، خبر، تبلیغات و فرهنگ‌سازی مورد استفاده قرار گیرد .چه بسا شبکه‌های اجتماعی بر میزان مطالعه مخاطبین نیز تاثیر گذار بوده اند . تا پیش از این افراد برای کسب اطلاعات بیشتر به کتاب‌ها مراجعه می‌کردند ، این روز ها افراد دیگر نیازی به مطالعه نمی‌بینند زیرا شبکه‌ های اجتماعی هر‌چیزی را در قالب فشرده در دسترس مخاطبین قرار می‌دهند . در این فضا نیاز به جستجوی حرفه ای برای یافتن مطالب مورد نظر نیست ؛ زیرا محتواهای جذاب  و مفید در حجم  کم و عناوین گیرا و حرفه ای در اختیار شما قرارا می گرد . این موارد یکی از شاخصه‌های شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند و می‌توان از آن ها در حوزه های متفاوت از قبیل بازاریابی اینترنتی استفاده کرد .

بنابراین شبکه های اجتماعی راه حلی ارزان و در عین حال جذاب برای شناساندن کسب و کار خود در سطح جهانی است. شبکه های اجتماعی علاوه بر کسب و کار می‌توانند بر روی فرهنگ یک جامعه تاثیر بگذارند. شبکه های اجتماعی بزرگی مانند فسبوک که تقریبا ۲ میلیارد نفر عضو دارد می‌تواند به صورت رایگان برای شما مشتری جذب کند.

بدست آوردن شناخت کامل از مشتریان

اولین و مهمترین فایده شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار شما شناخت بهتر مشتریان است. درواقع هر بنگاه تجاری محصولات و خدمات خود را برای مشتریان می‌سازد. با شناخت مشتریان و دانستن خواسته‌ای آنها شرکت‌ها می‌توانند کیفیت محصولات خود را بالا ببرند و مشتریان خود را راضی نگهدارند.

ایجاد وفاداری در مشتریان

در شبکه اجتماعی بزرگی مانند اینستاگرام با ۷۰۰ میلیون عضو فعال به راحتی می‌توانید نظر مشتریان را به سوی خود جذب کنید و کم کم یاد بگیرید که چگونه کاربران خود را علاقه‌مند به دنبال کردن شبکه خود کنید و حس وفاداری در آن‌ها ایجاد کنید.

اجرای تبلیغات هدفمند با نتایج سریع

اگر یک شبکه‌های اجتماعی فعالی داشته باشید می‌توانید برای محصول خود مشتری جذب کنید. تبلیغات رایگان در شبکه‌های اجتماعی این فرصت را به شما خواهد داد تا بهتر برند خود را معرفی کنید و از همه مهم‌تر با مشتریان تعامل برقرار کنید. شبکه‌های اجتماعی بهترین راه‌حل برای این هستند که تبلیغات خود را به صورت رایگان تست کنید و نتایج آن را به صورت خیلی سریع متوجه شوید و تبلیغات خود را به سمت و سویی ببرید تا بتوانید مشتری جذب کنید. هر کدام از شبکه‌های اجتماعی ابزارهایی برای برای ایجاد  کمپین‌های تبلیغاتی دارند. به طور مثال اگر قصد ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در linkedin داشته باشید، می‌توانید کاربران خود رابراساس جنسیت، سن، موقعیت مکانی، شغل، مهارت و یا حتی کمپانی فیلتر کنید و یک تبلیغ هدفمند بسازید.

رشد فروش به مرور زمان

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توان فروش محصولات خود را به مرور زمان افزایش دهیم و یا مشتریان قبلی را نگهداریم. اگر در شبکه‌های اجتماعی حضور ندارید مشتریان شما می‌خواهند که حضور داشته باشید و یا حتی وب سایتی برای اطلاع رسانی داشته که هر روز هفته و ۲۴ ساعت روز فعال باشد.

افزایش ترافیک وب سایت و رنک بالاتر در نتایج جستجو

یکی از بهترین و مهمترین فواید استفاده از شبکه‌های اجتماعی افزایش ترافیک وب سایت است. یکی از معیارهای اصلی موتورهای جستجو برای امتیاز دادن به وب سایت فعالیت در شبکه ‌های اجتماعی است.

شناخت رقیبان خود به وسیله شبکه های اجتماعی

در هر حوزه‌ای که به تجارت می‌پردازید ممکن است با رقیبانی روبرو شوید که که بهتر از شما عمل می‌کنند و مشتریان بیشتری دارند. اما با حضور در شبکه‌های اجتماعی مطرح مانند فیسبوک، توییتر و یا اینستاگرام متوجه خواهید شد که چگونه مشتری جذب می‌کنند و راه‌حل تبلیغات آنها چیست.

اشتراک گذاری آسان و سریع محتوا

در عرض چند ثانیه می‌توانید پست خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و کمترین زمان از بارخورد آن خبردار شوید.

تبلیغات در موقعیت جغرافیایی خاص

یکی از ابزارهایی  که در شبکه‌های اجتماعی پیش‌یبینی شده است، ارسال پیام به کاربران یک کشور، استان و یا شهر خاص است. به طور مثال Facebook و Twitter ابزرهایی دارند که با آن می‎توانید به طیف خاصی از افراد با موقعیت مکانی خاص پیام ارسال کنید.

ایجاد ارتباط

در واقع شبکه‌های اجتماعی ابزاری برای مشهور کردن برند شما نیست و بیشترین هدف آن ایجاد ارتباط بین انسان‌ها است تا با یکدیگر تعامل برقرار کنند، مشکلات اجتماعی جامعه را بیان کنند و یا حتی در بعضی مواقع راه‌حلی برای حل یک موضوع مطرح کنند و به تبادل نظر بپردازند. به طور مثال social media به یک آژانس مسافرتی کمک می‌کند تا با گردشگران ارتباط برقرار کند و به معرفی خدمات خود بپردازد و یا نطرات مسافران را

شبکه‌های اجتماعی و تاثیر  آن ها در بازاریابی

از جمعیت ۷٫۴ میلیاردی کره زمین ۳٫۷ میلیارد از فضای مجازی و اینترنت استفاده می‌کنند . از این جمعیت بزرگ ۲٫۸ میلیارد نفر کاربر های  فعال شبکه‌ های اجتماعی هستند . می توان گفت عده ی زیادی از افراد در جهان هر روز به ‌جای چک کردن حساب کاربری ، مطالعه روزنامه ، نگاه کردن به ساعت و خواندن کتاب به طور دائم در حال چک کردن و مرور کردن شبکه‌های اجتماعی هستند . اکنون اگر شما مطلب یا مقاله ای برای مطالعه ، دیدن یا شنیدن داشته باشید آن را در چه فضایی جستجو خواهید کرد ؟

معمولا اگر به خواستار جذب درصدی از این جمعیت بزرگ باشید ، باید از این فرصت استفاده کرده و به فکر تبلیغات در حوزه ی  شبکه‌های اجتماعی باشید . این روز ها تجارت و پیشرفت اقتصادی ،  بدون حضور در فضای مجازی تقریباً غیرممکن است .

گوشی‌های هوشمند و نقش  آن ها در گسترش شبکه‌های اجتماعی

از ۲٫۸ میلیارد مخاطب و کاربر فعال در شبکه‌های اجتماعی ، نزدیک به ۲٫۵ میلیارد نفر از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌کنند . گسترش روز افزون گوشی‌های هوشمند و قیمت مقرون‌به‌صرفه و مناسب آن ها سبب افزایش دسترسی به شبکه‌های اجتماعی شده است . علاوه براین بیشتر شبکه‌ها صرفاً برای سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند ارائه می‌شوند و یا بیشتر قابلیت‌ها و ویژگی های آن ها تنها در نسخه‌های تلفنی در دسترس هستند . با این تفاصیر تبلیغ در چنین فضایی سبب رشد سریع برند و افزایش وفاداری مشتریان و متقاضیان می‌شود .

افزون بر تمام نکات بالا ، شبکه‌های اجتماعی به دلیل جذب بالا ، در بهبود رتبه وب‌سایت‌های اینترنتی هم بسیار مؤثرند . زیرا که یکی از روش ‌های سریع برای افزایش رتبه وب‌سایت‌ها ، دریافت بک لینک ( تحت عنوان لینک هایی هستند که هر صفحه در وب ، به وب سایت و یا یک صفحه ی مخصوص فرستاده شود . بک لینک می تواند از یک وب سایت باشد و یا یک دابرکتوری ) از شبکه‌های اجتماعی است .