شبکه های اجتماعی و کسب و کار

Print Friendly, PDF & Email

طبق گزارش اخیری که رگالیکس(Regalix) ارائه کرده، ۹۹% بازاریاب‌ها بر این باورند که رسانه‌های اجتماعی بخش مهمی از کمپین ارتباطی‌ آنها است. برای افزایش بازدهی کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی‌تان، لازم است اصول آن را درک کنید.

«میزان فروش و درآمدهای اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی سه برابر بیشتر از فروش کل تجارت الکترونیکی جهانی است.» این نتیجه تحقیق موسسه بی آی اینتلیجنس است که در فصل پایانی ۲۰۱۴ منتشر شد و حکایت از رشد یکباره پدیده ای دارد که حالا به کسب و کار اجتماعی معروف شده و این را نه تنها آمار و ارقام بلکه تجربیات روزمره ما از خریدهای موفق و حتی ناموفق از رسانه های اجتماعی برایمان ملموس می کند. این آمار نشان می‌دهد رسانه‌های اجتماعی به رسانه کسب درآمد تبدیل شده است

کسب درآمد از اینترنت و خصوصا کسب درآمد از شبکه های اجتماعی را می توان مهمترین رویدادی دانست که با توسعه شبکه های اجتماعی در جهان به وجود آمده و ترکیبی از فعالیت های اجتماعی مجازی یا بازاریابی و فروش آنلاین است.

واقعیت این است که رسانه های اجتماعی و نفوذ هر چه بیشتر آنها در میان کاربران مختلف در تمام نقاط دنیا باعث شده است که این شبکه ها به ابزارهایی مناسب برای تبلیغات و تجارت الکترونیکی تبدیل شوند.

شبکه های اجتماعی به عنوان مخزنی از هویت ها و روابط، از سایت های کسب و کار قوی تر عمل می کنند و امکان جلب اعتماد از طریق شبکه دوستان و کشف عادات مشتریان و امکان تعامل بیشتر فروشنده با مشتری باعث شده تا کارکرد تجاری آنها مورد توجه قرار گیرد.

نقش مهم شبکه های اجتماعی در بازاریابی و برندسازی گزارش یک موسسه تحقیقاتی در آمریکا نشان می دهد که ۵۰۰ خرده فروشی آنلاین برتر جهان در سال ۲۰۱۳ درآمدی برابر ۲٫۶۹ میلیارد دلار از طریق ارجاعات از شبکه های اجتماعی به دست آورده اند که این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۲، رشدی بیش از ۶۰ درصد را تجربه کرده است.

پر رنگ شدن وجهه تجاری شبکه های اجتماعی به همین آمار محدود نمی شود؛ مطالعه جدیدی که با پشتیبانی فیس بوک انجام شده آمار خیره کننده دیگری را به رخ می کشد و نشان می دهد که فیس بوک ۲۲۷ میلیارد دلار به چرخه اقتصاد جهانی پول وارد کرده و ۴٫۵ میلیون فرصت شغلی جدید به وجود آورده است.

حالا دیگر وقتی صحبت از این آمار و ارقام می شود برای ما که عادت کرده ایم چند گام عقب تر از تکنولوژی حرکت کنیم هم این اطلاعات غریبه نیست و حداقل نسل آنلاین و به اصطلاح گوشی به دست جامعه ما، آن را به خوبی درک می کنند و تجربیات متنوعی در این زمینه دارند.

خرید و فروش در شبکه های اجتماعی هر چند با راه اندازی و گسترش نفوذ فیس بوک و توییتر در اکثر کشورهای دنیا رونق گرفته اما فراگیر شدن آن در جامعه ما به دلیل محدودیت های دسترسی به این شبکه های اجتماعی با تاخیر و بعد از گسترش نفوذ تلفن های همراه هوشمند و پیوستن بسیاری از افراد به اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی همراه و بدون محدودیت، جدی شد.

حالا خرید و فروش آنلاین در این شبکه به اشتراک گذاری عکس از رونق نسبی برخوردار است و با وجود آنکه هنوز تجربه ای جدی از تجارت الکترونیکی در کشور ما وجود ندارد اما راه اندازی کسب و کار در شکبه های اجتماعی راهکار بسیاری از افراد به خصوص قشر جوان شده است.

در کسب و کارهای اینترنتی در حوزه سایت ها، راهکاری با عنوان نماد اعتماد الکترونیکی در نظر گرفته شده تا فروشگاه های اینترنتی با آن اعتبار پیدا کنند؛ با تمام نواقص و مشکلاتی که درباره این مجوز دولتی وجود دارد اما به ه رحال به عنوان یک راه حل برای قانونمند کردن این عرصه و رها نشدن کاربران ایرانی در این فروشگاه ها در نظر گرفته شده که درباره شبکه های اجتماعی مصداقی ندارد و کمتر صفحه خرید و فروشی است که خود را ملزم به داشتن سایتی کند که چنین نمادی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده است.

بنابراین نگاه به شبکه های اجتماعی به عنوان فرصتی تازه برای رونق کسب و کار و ایجاد فرصت های شغلی آن هم بدون نیاز به سرمایه قابل توجه گرچه یک نگاه مدرن و منطبق با روند جهانی است اما از آسیب های این نوع تجارت هم نمی شود غافل بود؛ تجربه واریز پول و عدم دریافت محصول یا دریافت محصولی متفاوت با آنچه به ما نمایش داده شده، تجربه بعیدی نیست.

انبوه صفحه های فروش پوشاک برند، لباس های ترک، طلا و جواهر و زیورآلات بدلی، صنایع دستی، آشپزی، محصولات پزشکی و تناسب اندام و … با تعداد دنبال کنندگان چند هزار نفری، نظرات مثبت و منفی و تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی خواسته و ناخواسته به سوی ما روانه می شود، وسوسه خرید را در هر کاربری بیدار می کند که در صورت عدم رعایت اصول از سوی کاربر می تواند به راحتی او را در معرض سوءاستفاده و کلاهبرداری قرار دهد.

اشتراک مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
29 − 20 =


این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Cheap Yeezy Boost 350 V2 Yecheil The Pisanis are a hockey family as well. Blair/John Nolen intersection: This project is for replacing pavement, curb, gutter, and sidewalk at the intersection of Blair Street and John Nolen Drive. To 6., and amending Section 28.185(7)(b) of the Madison General Ordinances to add a Demolition and Removal standard requiring the Plan Commission to consider the proposed impact of a building relocation on city terrace trees.Cheap Yeezy Boost 350 V2 Sizing Madison residents may also bring their Christmas trees to one of the Streets Division drop off sites. During the deliberations, Nawaz said that an irreversible process of elimination of militants had started. Roof, plumbing, structural, HVAC). He promises that Sony will continue to innovate with the new system allowing fans to enjoy unique experiences.. A key component of our strategic plan is to significantly increase our number of exceptional graduate students, and our commitment to world class research. Pizza Hut is also very popular, and is Adidas Yeezy Boost 350 V2 Blue Tint in the "fine dining" category.