برنامه بازاریابی در مناسبت ها

Print Friendly, PDF & Email

یکی از اشتباهات رایج در بازاریابی اینست که ما همواره احساس می‌کنیم رفتارهای خرید ثابت هستند و هیچ تغییری در رفتارهای یک فرد طی شرایط متفاوت رخ نمی‌دهد. با این‌حال، اگر به رفتارهای خرید خود اندکی فکر کنید متوجه می‌شوید که نمی‌توان بر این اصل تکیه کرد. بازاریابی مناسبتی برای رفع همین اشتباه توسعه یافته است.

تعطیلات رایج‎‌ترین روش استفاده از بازاریابی مناسبتی است، مطمئنا تا به حال شاهد پیشنهادات ویژه برای روز مادر، ولنتاین و عید نوروز بوده‌اید، تمایل به خرید در چنین مناسبت‌هایی بیشتر از سایر روزهای معمولی است.

اما بازاریابی مناسبتی چیزی فراتر از تبلیغات در روزهای تعطیل است. اجازه دهید تعاریف ساده‌تری از آن ارائه کنیم:

بازاریابی مناسبتی به معنی هدف قرار دادن مخاطبانی است که تمایل بیشتری برای خرید و یا پاسخ به کمپین‌های بازاریابی دارند.

تقویم را بررسی کنید، آیا مناسبت‌ پیش‌رو به کسب‌وکار شما مربوط است؟ تعطیلات دیگر چطور؟ تنها در صورتی به پیشواز چنین اقداماتی بروید که چنین مناسبت‌هایی برای خریداران‌تان مربوط و انگیزه‌بخش باشد.

قدم اول برای استفاده از بازاریابی مناسبتی شروع به جمع داده‌ها راجع به مشتری است. مطمئنا بدون داده‌ها نمی‌توان مشتری را به درستی شناخت، فرصت‌ها را به درستی تشخیص داد و اقدام به اجرای پیشنهادهای مناسبتی کرد.

داده‌هایی هم‌چون این داده‌ها که
• مشتری با چه کلمه‌ی کلیدی وارد وب‌سایت شما شده است،
• چه محصولی را وارد سبد خرید خود کرده، اما بعدا منصرف شده است،
• چه رفتاری داخل وب‌سایت از خود نشان داده (این اطلاعات را می‌توانید از طریق گوگل آنالیتیکس به دست آورید)،
• اگر محصولی را خریده نسبت به آن چه نظری داشته است،
• اگر آن محصول را برای فرد دیگری خریداری کرده،
• مناسبتش چه بوده و با آن فرد ارتباطی دارد،
• اطلاعات شخصی فرد هم‌چون تاریخ تولد، تحصیلات، اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی‌اش چه بوده است و … .

موارد مطرح شده را به دقت بررسی کنید و بهترین راهکارهای بازاریابی مناسبتی را برای بهبود عملکرد بازاریابی و فروش‌تان استفاده کنید.
• در نظر داشته باشید که همه‌ی موارد مطرح شده در بالا برای همه‌ی کسب‌وکارها مفید نیست، بلکه باید مرتبط‌ترین آن‌ها را شناسایی کرده و از آن ها استفاده نمود.
• در برخی مواقع نیاز هست که بدون برنامه‌ریزی‌های قبلی از بازاریابی مناسبتی بهره بگیرید، آیا آمادگی لازم برای عکس‌العمل سریع در مقابل مناسبت‌های مختلف را دارید؟ برای آ‌‌ن‌ها برنامه‌ریزی کنید.
• میزان عکس‌العمل کاربران به کمپین‌های مناسبتی و سایر تبلیغات را بسنجید، در صورتی‌که کمپین‌های مناسبتی میزان بازگشت سرمایه‌ی کافی ارائه کنند، از آن‌ها بهره بگیرید.
• بازاریابی مناسبتی تلنگری به مخاطبان هدفی است که قبلا انتخاب‌شان کرده‌اید. این نوع از بازاریابی بعد زمان و موقعیت را به کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات اضافه می‌کند و خریداران را زمانی‌که در اوج تمایل به خرید قرار دارند، می‌یابد.

در انتها داشتن خلاقیت و ابتکار و ایجاد هیجان برای مشتری را هیچوقت فراموش نکنید چون معجزه میکند!

 

 

 

 

 

منابع:

http://www.shabta.com

https://www.bishtarazyek.com

https://bigwallet.ir

اشتراک مطلب:

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
7 − 6 =