۱۲ راه برای افزایش فروش آنلاین ۲/۲

Print Friendly, PDF & Email

پیشنهاد شماره ۶: اضافه کردن اعتبار  و افزایش اعتماد بازدید کنندگان خود : یکی از حیاتی ترین موضوعات هر تجارتی اعتماد مشتریانش به آن وب سایت میباشد چون در صورت عدم وجود اعتماد بین مشتریان و وب سایت به سرعت کسب و کار مورد نظر با شکست مواجه میشود.در ذیل دو راهکار جهت افزایش اعتماد بازدیدکنندگان به کسب و کار شما ارائه میشود:

۱- یکی از بهترین راه ها برای ایجاد اعتبار این است که شما کامنت ها و توصیفات مشتریان و بازدیدکنندگان سایت  از محصولات را به کاتالوگ هایتان اضافه نمائید. با اینکار مشتریان جدید از نظرات مشتریان گذشته آگاه شده و با اعتماد بیشتری نسبت به خرید اقدام میکنند.

۲- همچنین شما میتوانید بخشی به عنوان سابقه کاری ، تجربیات ، مدارک کسب شده و هر اطلاعات پس زمینه ای که شما را واجد شرایط برای حل مشکل مخاطبانتان کند را در سایتتان قرار دهید تا مشتریان با مطالعه آن حس اعتماد بهتری به شما بکنند.هدف شما باید این باشد که به طور موثر خوانندگان خود را متقاعد کنید که  شما بهترین شخص برای حل  مشکل او خواهید بود.

پیشنهاد شماره ۷: تمرکز بر روی بازدید کنندگان سایت خود : بسیاری از صاحبان کسب و کار از این قاعده ساده طلایی غفلت میکنند . به جای استفاده از واژه های من ، ما از واژه های تو و شما استفاده نمائید.مثلا به جای استفاده از جملات “نرم افزار مدیریت زمان ما فلان میکند” از عبارت “نرم افزار مدیریت زمان به شما امکانات ذیل را ارائه میدهد” نحوه صحیح استفاده از واژگان به نحویی که بازدیدکنندگان را محور قرار دهد تاثیرات زیادی خواهد داشت.

پیشنهاد شماره ۸: القای ضرورت و فوریت در خرید:  این بسیار مهم است که به بازدید کنندگان یک حس فوریت القا نمائید! در این صورت بسیاری از بازدیدکنندگان اجبار به خرید میشوند! در ذیل چند مورد از حس فوریت ارائه شده است.

  • ارائه  زمان محدود تخفیف قیمت که بازدید کنندگان باید قبل از یک تاریخ خاص خرید خود را انجام دهند.
  • ارائه پاداش اضافی به  بازدید کنندگانی که درون یک چارچوب زمانی خاص خرید نمایند.
  • ارائه تنها مقدار محدودی از محصولات یا خدمات شما.
  • ارائه جایزه بصورت محدود برای خریداران.

پیشنهاد  شماره ۹: هر گونه اشاره به “خرید” را از برابر چشم بازدیدکنندگان بردارید: بسیاری از مردم معمولا به دنبال اطلاعات رایگان در اینترنت میگردند حال اگر بازدیدکننده با مراجعه به سایت شما با کلمات فروش و خرید مواجه شود ممکن است سریعاً سایت شما را ترک کند.شما باید سعی نمائید از طریق قرار دادن اطلاعات رایگان در سایت به اندازه کافی اعتماد بازدیدکننده سایت را بدست آورید سپس در لا به لای اطلاعات پیشنهادات فروش محصولات خود را ارائه دهید.

پیشنهاد  شماره ۱۰:  با اضافه کردن تصاویر مطلوبیت محصول خود را افزایش دهید: تصاویر یک ابزار قدرتمند برای فروش هستند و محصولات با  آنها ملموس تر و واقعی تر به بازدید کنندگان نشان داده میشوند .البته قرار دادن تصویر در مکان مناسب همیشه دغدغه ای برای صاحبان کسب و کار بوده است.که اینکار از طریق تست کردن قابل انجام میباشد.

پیشنهاد  شماره ۱۱: تغییر ظاهر و قالب بندی مطالب سایت: تعداد بسیار کمی از بازدید کننده سایت شما  تمام کلمات و عبارات را میخوانند بلکه این افراد فقط موضوعات و تیتر مطالب را نگاه میکنند به همین دلیل شما نیاز به  برجسته کردن مزایای کلیدی خود و جلب توجه افراد هستید.موضوعات ذیل میتواند به انتخاب درست واژه به شما کمک کند.

  • استفاده از حروف درشت، کج (ایتالیک) و برجسته برای تأکید بر مزایای مهم ترین پیشنهادتان
  • تغییر طول پاراگراف خود
  • اضافه کردن زیر تیتر که تأکید بر پیام های کلیدی خود داشته باشید
  • قسمتی از متن را در مرکز قرار دهید
  • با استفاده از لیست های عددی(مثل این) برای تأکید بر نکات کلیدی

پیشنهاد  شماره ۱۲: هماهنگی فرآیندهای  کسب وکار و پیگیری جهت به حداکثر رساندن فروش و جذب مشتریان بیشتر. تماس مکرر با مشتریان و استفاده از جواب خودکار به ایمیل ها ، ارائه پیشنهادات به ایمیل مشتریان جدید.بهترین زمان در صورتی که مشتری به سایت شما مراجعه نکرد سه روز میباشد که شما مجددا نسبت به پیگیری و ارسال ایمیل به او اقدام نمائید.تحقیقات نشان میدهد ۳۰% از مشتریان شما در صورتی که یک پیشنهاد داشته باشند مجدداً درصدد خردی برمی آیند.و در پایان شما میبایست روابط با مشتریان خود را به صورت بلند مدت ادامه دهید.