شبکه های اجتماعی

ارزش بالای شبکه های اجتماعی در کسب و کار

Print Friendly, PDF & Email

از هر ۱۰ مشتری ۷ نفر از طریق شبکه های اجتماعی وارد میشوند!

با توجه به ارائه جدیدترین آمار از سوی GODDAY (شرکتی که به کسب و کارهای کوچک سرویس میدهد) متوجه تاثیر بسیار زیاد استفاده از شبکه های اجتماعی در دگرگونی کسب و کار میشویم.یکی از این دلایل اطلاع رسانی گسترده به مشتریان و بازدیدکنندگان با پلتفرم های مختلف از طریق شبکه های اجتماعی میباشد.بدین صورت که صاحبان کسب و کار بعد از هرگونه تغییر و یا ارائه محصول جدید با اشتراک گذاری آن از طریق شبکه های اجتماعی به سرعت باعث فراگیر شدن اخبار کسب و کار خود در فضای مجازی میشوند.

چرا شبکه های اجتماعی اینقدر بروی کسب و کار تاثیر میگذارند؟ آیا بدلیل این است که شبکه های اجتماعی با زندگی واقعی مردم عجین شده اند ؟ یا به این دلیل است که مردم خودشان فعالیت های کسب و کارهای دلخواه را در شبکه های اجتماعی دنبال میکنند؟

جواب سوال هر چه باشد  تاثیر بی نظیر شبکه های اجتماعی بروی کسب و کار را نشان میدهد.

معاون اجرایی GODDAY میگوید:
 حضور رسانه های اجتماعی تبدیل به یک جزء ضروری و مورد انتظار از یک کسب و کار دیجیتال شده است. در برخی موارد، مصرف کنندگان در حال دور زدن موتور های جستجو و دیگر گزینه های جستجوی سنتی برای پیدا کردن کسب و کار در رسانه های اجتماعی هستند. حضور در شبکه های اجتماعی مشروعیت یک کسب و کار را تایید و همچنین یک کانال ضروری برای برقراری ارتباط را فراهم می کند. رسانه های اجتماعی  برای اکثر مصرف کنندگان بسیار مهم هستند پس اگر شما در رسانه های اجتماعی حضور ندارید، در کل شما به عنوان یک کسب و کار وجود خارجی ندارید.

اما نکته بسیار مهم این است که ۷۷% اطلاعات وارد شده توسط افراد در شبکه های اجتماعی  قدیمی و یا نادرست میباشند.بدیهی است که افراد در گذشته اطلاعاتی را وارد نموده اند و براثر زمان با تغییر شرایط و موقعیت های آنها این اطلاعات دست نخورده باقی مانده است.در عصر حاضر که تمامی افراد به دنبال افزایش سرعت در انجام کارها هستند و اکثراً چند کاره هستند ، زمانی جهت اصلاح داده های وارد شده نمی ماند.که این میتواند در آمارگیری و نتایج حاصل از بررسی کسب و کارها تاثیر گذار باشد.

  1. avatar

    مهرياد شريف

    سلام
    ممنون از مقاله تان در مورد ارزش بالای شبکه های اجتماعی در کسب و کار.
    هر چند بسیاری از شرکتهای ایرانی در شبکه های اجتماعی عضو هستند لکن به نظر میرسد کمترین آنها با فرهنگ حاکم بر شبکه های اجتماعی آشنایی دارند.
    در طراحی و بروز رسانی شبکه های اجتماعی می بایست ذوق و هنر خاصی بکار رود که مخاطبین به مراجعه مستمر به این صفحات تشویق شوند . رفتار مشابه با طراحی سایت های رسمی اصلا در مورد شبکه های اجتماعی کافی نمی باشد.

    مایل بودم به تحقیقی در مورد رغبت شرکتهای ایرانی به حضور در شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها بر کسب و کارشان دسترسی داشته باشم .امیدوارم مدیریت محترم سایت و سایر دوستان علاقه مند چنانچه رد پایی از این تحقیق سراغ داشتند به اینجانب نیز اطلاع دهند.

    باز هم از سایت خوبتان متشکرم
    مهریاد شریف

    • avatar

      علی حاجی زاده

      |Author

      با سلام و ابراز خوشنودی از حضور سبز شما.
      چون خودم علاقه خاصی به تحقیق در مورد ساز و کار شبکه های اجتماعی به خصوص در زمینه کسب و کارها دارم حتما سعی میکنم مطلب مورد نظر رو پیدا کنم.مطالب زیادی در صف ترجمه دارم که برخی از اونا به شبکه های اجتماعی نزدیک هستند.
      یک پیشنهاد خدمت استاد خودم آقای شریف ، در صورت تمایل بتونید با سایت همکاری کنید ممنون میشم.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
13 − 11 =


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.