شبکه های اجتماعی

ارزش بالای شبکه های اجتماعی در کسب و کار

از هر 10 مشتری 7 نفر از طریق شبکه های اجتماعی وارد میشوند!

با توجه به ارائه جدیدترین آمار از سوی GODDAY (شرکتی که به کسب و کارهای کوچک سرویس میدهد) متوجه تاثیر بسیار زیاد استفاده از شبکه های اجتماعی در دگرگونی کسب و کار میشویم.یکی از این دلایل اطلاع رسانی گسترده به مشتریان و بازدیدکنندگان با پلتفرم های مختلف از طریق شبکه های اجتماعی میباشد.بدین صورت که صاحبان کسب و کار بعد از هرگونه تغییر و یا ارائه محصول جدید با اشتراک گذاری آن از طریق شبکه های اجتماعی به سرعت باعث فراگیر شدن اخبار کسب و کار خود در فضای مجازی میشوند.

چرا شبکه های اجتماعی اینقدر بروی کسب و کار تاثیر میگذارند؟ آیا بدلیل این است که شبکه های اجتماعی با زندگی واقعی مردم عجین شده اند ؟ یا به این دلیل است که مردم خودشان فعالیت های کسب و کارهای دلخواه را در شبکه های اجتماعی دنبال میکنند؟

جواب سوال هر چه باشد  تاثیر بی نظیر شبکه های اجتماعی بروی کسب و کار را نشان میدهد.

معاون اجرایی GODDAY میگوید:
 حضور رسانه های اجتماعی تبدیل به یک جزء ضروری و مورد انتظار از یک کسب و کار دیجیتال شده است. در برخی موارد، مصرف کنندگان در حال دور زدن موتور های جستجو و دیگر گزینه های جستجوی سنتی برای پیدا کردن کسب و کار در رسانه های اجتماعی هستند. حضور در شبکه های اجتماعی مشروعیت یک کسب و کار را تایید و همچنین یک کانال ضروری برای برقراری ارتباط را فراهم می کند. رسانه های اجتماعی  برای اکثر مصرف کنندگان بسیار مهم هستند پس اگر شما در رسانه های اجتماعی حضور ندارید، در کل شما به عنوان یک کسب و کار وجود خارجی ندارید.

اما نکته بسیار مهم این است که 77% اطلاعات وارد شده توسط افراد در شبکه های اجتماعی  قدیمی و یا نادرست میباشند.بدیهی است که افراد در گذشته اطلاعاتی را وارد نموده اند و براثر زمان با تغییر شرایط و موقعیت های آنها این اطلاعات دست نخورده باقی مانده است.در عصر حاضر که تمامی افراد به دنبال افزایش سرعت در انجام کارها هستند و اکثراً چند کاره هستند ، زمانی جهت اصلاح داده های وارد شده نمی ماند.که این میتواند در آمارگیری و نتایج حاصل از بررسی کسب و کارها تاثیر گذار باشد.

  1. مهرياد شريف

    سلام
    ممنون از مقاله تان در مورد ارزش بالاي شبكه هاي اجتماعي در كسب و كار.
    هر چند بسياري از شركتهاي ايراني در شبكه هاي اجتماعي عضو هستند لكن به نظر ميرسد كمترين آنها با فرهنگ حاكم بر شبكه هاي اجتماعي آشنايي دارند.
    در طراحي و بروز رساني شبكه هاي اجتماعي مي بايست ذوق و هنر خاصي بكار رود كه مخاطبين به مراجعه مستمر به اين صفحات تشويق شوند . رفتار مشابه با طراحي سايت هاي رسمي اصلا در مورد شبكه هاي اجتماعي كافي نمي باشد.

    مايل بودم به تحقيقي در مورد رغبت شركتهاي ايراني به حضور در شبكه هاي اجتماعي و تاثير آنها بر كسب و كارشان دسترسي داشته باشم .اميدوارم مديريت محترم سايت و ساير دوستان علاقه مند چنانچه رد پايي از اين تحقيق سراغ داشتند به اينجانب نيز اطلاع دهند.

    باز هم از سايت خوبتان متشكرم
    مهرياد شريف

    • علی حاجی زاده

      |Author

      با سلام و ابراز خوشنودی از حضور سبز شما.
      چون خودم علاقه خاصی به تحقیق در مورد ساز و کار شبکه های اجتماعی به خصوص در زمینه کسب و کارها دارم حتما سعی میکنم مطلب مورد نظر رو پیدا کنم.مطالب زیادی در صف ترجمه دارم که برخی از اونا به شبکه های اجتماعی نزدیک هستند.
      یک پیشنهاد خدمت استاد خودم آقای شریف ، در صورت تمایل بتونید با سایت همکاری کنید ممنون میشم.
      با تشکر