7 صرفه جویی اقتصادی در شروع کار

۷ صرفه جویی اقتصادی در شروع کسب و کار

Print Friendly, PDF & Email

همیشه راه اندازی کسب و کار ساده نبوده است.به صرف داشتن ایده شما نمیتوانید خود را صاحب کسب و کار بدانید بلکه باید برنامه ریزی نمائید ، درست هزینه کنید ، افراد به درد بخور را استخدام کنید ، روزانه کار و تلاش بسیاری انجام دهید و…. ولی شاید یکی از مهم ترین شروط راه اندازی کسب و کار صرفه جویی یا بهینه کردن هزینه ها میباشد که در شروع کار عموماً زیاد میباشند.

در ذیل  ۷ مورد صرفه جویی اقتصادی که شما میتوانید در ۶ ماهه اول راه اندازی کسب و کار از آنها جلوگیری نمائید  ذکر میشود که امیدوارم مورد پسند قرار گیرد.البته تمام این موارد بر اثر تجربه در راه اندازی کسب و کارها بدست آمده است. و ادعایی نیست که این لیست بهترین میباشد ولی شما میبایست در ابتدا اولویت هایتان را تعیین نمائید.

۱- همایش ها: آنها را میتوان پر هزینه و بدون بازده در نظر گرفت.بدلیل اینکه تمام ذهن شما معطوف راه اندازی همایش میشود و از امورات اصلی کسب و کار عقب می افتید.

۲- سفر – علاوه بر اینکه گران است،  در طول سفر کمتر مولد هستید. وقتی که در سفر هستید خیلی خوش شانس باشید  یک سوم از حجم کار روزانه معمولی خود را میتوانید انجام دهید. البته  دیگه باید قید چک کردن ایمیل و استفاده از اینترنت را نیز یزنید. کنفرانس های ویدئویی اسکایپ میتواند جایگزینی رایگان برای  جلسات کاری و سفرهای بی مورد شما باشد.

۳- دفاتر – “املاک و مستغلات علت اصلی مرگ و میر اکثر کسب و کارها در شروع راه است، یکی از بنیانگذاران SocialText (سایتی که امکان اشتراک تجارب کاری و تخصص را برای کسب و کارها فراهم مینماید) میگوید اگر شما دارای یک کسب و کار خرده فروشی  محلی باشید  نیاز به یک فروشگاه دارید. اما امروزه، انواع بسیاری از کسب و کارها می تواند عملا کار کنند بدون اینکه نیازی به محل فیزیکی و دفاتر باشند.

۴- استخدام کارمندان – شما در این مورد باید محتاط عمل نمائید اگر کسب و کار شما مثلاً رستوران هست میبایست تعداد زیادی افراد را استخدام نمائید تا امورات رستوران را انجام دهند ولی بسیاری از کسب و کارهای نوپا نیازی به داشتن نیروی کار اضافی نمیباشند بلکه میبایست بروی بازاریابی ، فروش و توسعه محصول تمرکز نمایند.البته در صورت نیاز میتوانید افرادی را به صورت پاره وقت یا برای مدتی محدود مثلاً ۶ ماه استخدام تا کارهای اجرایی را سریعتر به پایان برسانید.

۵- وب سایت بیش از حد بلند پروازانه – داشتن یک وب سایت جهت معرفی کسب و کار در دنیای امروزی امری اجتناب ناپذیر شده است.ولی هزینه های بسیار گزاف برای طراحی و ایجاد سایتی با امکانات زیاد در ابتدای کار معقول به نظر نمیرسد.شما میتوانید در شروع با یک وب سایت ساده شامل چند صفحه جهت معرفی شرکت و خدمات آن اقدام نمائید تا دارای یک پیشینه در فضای مجازی باشید.با ارتقاء کسب و کار میتوانید با صرف هزینه بیشتر نسبت به طراحی مجدد سایت اقدام نمائید.

۶- نوشتن بیش از حد در وب – صاحبان کسب و کار نوپا و فاقد مشتری  اغلب به اشتباه در تلاشند تا سایتشان را به هافینگتون پست تبدیل نمایند! درست است که اینکار برای شما هزینه مادی زیادی نخواهد داشت ولی بیشترین چیزی را که از دست میدهید زمان است.شما در ابتدای کارتان هستید پس زمان میتواند برای شما بسیار اهمیت داشته باشد به جای اتلاف وقت زمان خود را صرف فروش بیشتر نمائید.

۷- تبلیغات – استفاده درست از تبلیغات میتواند بسیار مهم باشد شما در ابتدای کار هیچ نیازی به صرف هزینه برای تبلیغات ندارید به جای آن میتوانید از شبکه های اجتماعی (فیس بوک – توئیتر – لینکداین و …) استفاده نمائید.

البته این صرفه جویی های اقتصادی بیشتر در زمان راه اندازی (حدوداً ۶ ماه اول) پیشنهاد شده است که شما میتوانید بعد از سپری شدن مدت زمان اولیه و جهت ارتقاء کسب و کار این صرفه جویی ها را کنار بگذارید!