8 راه انتخاب نام برای کسب و کار

چگونه نام مناسبی برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

Print Friendly, PDF & Email

آیا نام یک کسب و کار در موفقیت  آن کسب و کار تاثیرگذار است؟ در اغلب موارد، جواب بله است. پس چگونه یک نام مناسب برای کسب و کارمان انتخاب نمائیم؟

انتخاب یک نام مناسب می تواند در مدت زمانی کوتاه کسب و کار شما را محبوب  و انتخاب یک نام  اشتباه می تواند همه چیز را خراب کند. نام مناسب می تواند یک هویت به کسب و کار شما بدهد.

انتخاب نام  بدلیل اینکه میتواند در انتقال پیام و هدف کسب و کار نقش موثری داشته باشد همیشه آسان نیست.شما در انتخاب نام میبایست استراتژی های بازاریابی ، طراحی نشان تجاری و اهداف کسب و کارتان را مد نظر قرار دهید.و اگر در اینکار تجربه و تخصص لازم را ندارید میتوانید به یک کارشناس خبره مراجعه نمائید.شرکت های انتخاب نام با توجه به تجربه میتوانند در انتخاب مناسب و مراحل قانونی ثبت نشان تجاری به شما کمک نمایند.

شما میبایست نامی را انتخاب نمائید که :

۱- مشتری نسبت به کسب و کار شما علاقمند شود.

۲- به راحتی آن را فراموش نکند.

۳- ساده اما قابل فهم باشد.

۴- از حروف اختصاری به هیچ عنوان استفاده نکنید بدلیل اینکه مشتری سردرگم میشود.

۵- از کلمات توصیفی مانند سریع ، بزرگترین ، بهترین ، اولین و … در توضیح نام استفاده نمائید.

۶- خود را محدود نکنید ( سعی کنید از هر عنوانی که به نظرتان مناسب است کمک بگیرید).

۷- تلفظ آن را در زبان ها و گویش های مختلف بررسی نمائید.ممکن است نام اتخابی شما در زبان های مختلف دارای معانی گوناگونی باشد.

۸- در انتخاب عجله نکنید چون نامی که انتخاب میکنید بروی برند ، علامت تجاری ، طراحی کارت ویزیت ، طراحی سایت و از همه مهمتر بروی آینده شرکت تاثیرگذار است.

زمانی که اپل و یا گوگل از نام های تجاری خود رونمایی کردند کمتر کسی به موفقیت برند آنها فکر میکرد اما امروزه این نام ها جزیی از زندگی روزمره ما شده اند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
14 − 12 =


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.