8 راه انتخاب نام برای کسب و کار

چگونه نام مناسبی برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

Print Friendly, PDF & Email

آیا نام یک کسب و کار در موفقیت  آن کسب و کار تاثیرگذار است؟ در اغلب موارد، جواب بله است. پس چگونه یک نام مناسب برای کسب و کارمان انتخاب نمائیم؟

انتخاب یک نام مناسب می تواند در مدت زمانی کوتاه کسب و کار شما را محبوب  و انتخاب یک نام  اشتباه می تواند همه چیز را خراب کند. نام مناسب می تواند یک هویت به کسب و کار شما بدهد.

انتخاب نام  بدلیل اینکه میتواند در انتقال پیام و هدف کسب و کار نقش موثری داشته باشد همیشه آسان نیست.شما در انتخاب نام میبایست استراتژی های بازاریابی ، طراحی نشان تجاری و اهداف کسب و کارتان را مد نظر قرار دهید.و اگر در اینکار تجربه و تخصص لازم را ندارید میتوانید به یک کارشناس خبره مراجعه نمائید.شرکت های انتخاب نام با توجه به تجربه میتوانند در انتخاب مناسب و مراحل قانونی ثبت نشان تجاری به شما کمک نمایند.

شما میبایست نامی را انتخاب نمائید که :

۱- مشتری نسبت به کسب و کار شما علاقمند شود.

۲- به راحتی آن را فراموش نکند.

۳- ساده اما قابل فهم باشد.

۴- از حروف اختصاری به هیچ عنوان استفاده نکنید بدلیل اینکه مشتری سردرگم میشود.

۵- از کلمات توصیفی مانند سریع ، بزرگترین ، بهترین ، اولین و … در توضیح نام استفاده نمائید.

۶- خود را محدود نکنید ( سعی کنید از هر عنوانی که به نظرتان مناسب است کمک بگیرید).

۷- تلفظ آن را در زبان ها و گویش های مختلف بررسی نمائید.ممکن است نام اتخابی شما در زبان های مختلف دارای معانی گوناگونی باشد.

۸- در انتخاب عجله نکنید چون نامی که انتخاب میکنید بروی برند ، علامت تجاری ، طراحی کارت ویزیت ، طراحی سایت و از همه مهمتر بروی آینده شرکت تاثیرگذار است.

زمانی که اپل و یا گوگل از نام های تجاری خود رونمایی کردند کمتر کسی به موفقیت برند آنها فکر میکرد اما امروزه این نام ها جزیی از زندگی روزمره ما شده اند!