7 اشتباه در بازاریابی شبکه های اجتماعی

۷ اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

Print Friendly, PDF & Email

هیچ کتاب راهنمای واقعی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی وجود ندارد  و یا حداقل من تا الان پیدا نکردم. تاکنون هم هیچ مسابقه ای برگزار نشده است که متوجه بشیم در پوشش مخاطبین ، ارسال پست ها و … چه رتبه ای را در کسب و کار خود دارا هستیم.در واقع، موثرترین راهی که من کشف کرده ام که واقعا در کار من بهبود حاصل کرده است که با عنوان کردن آنها به شما کمک خواهم کرد تا از اشتباهات آینده جلوگیری نمائید در ذیل قابل مطالعه میباشند پس با ما هماه باشید:

۱٫خواندن بیش از حد ….

این عنوان  کمی بحث برانگیز است. به جای صرف وقت بسیار در زمینه خواندن مطالب گوناگون در زمینه صنایع مورد نظر خلاقیت داشته باشید تا از صرف زمان بیش از حد جلوگیری نمائید و استراتژی خود را داشته باشید. خواندن بیش از حد پست ها و وبلاگ ها علاوه بر صرف وقت زیاد ممکن است ایده های خوبی را به شما ندهد.خواندن زیاد مطالب هرگز شما را نویسنده نمیکند! ولی ارتباطات شما با دیگران میتواند نتایج متفاوتی برای شمال در پی داشته باشد.پس دست بکار شوید و خودتان شروع کنید.سعی نکنید با خواندن مطالب منتشر شده دیگران در سایت ها و وبلاگ ها ، مطلب جدیدی بنویسید.خلاقیت داشته باشید!

البته پیشنهاد میکنم همیشه از متن استفاده نکنید در صورتی که توانایی و امکانات لازم را در اختیار دارید میتوانید با طراحی پوستر ، فایل های صوتی و تصویری نیز در بهتر کردن مطالب پست هایتان استفاده نمائید.

۲٫هرکس دیده میشود که …

حدس بزنید چه؟ اکثر مردم ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز درون شبکه های اجتماعی حضور دارند! این کار یک الگوی رفتاری جدید و یک سبک زندگی جدید است که برای ما این فرصت را ایجاد میکند که بتوانیم با  روش ویروسی کردن (یک روش بازاریابی که قبلا در سایت توضیح داده شده است) مطالب خود را منتشر نمائیم.این مهم است که به یاد داشته باشید که هر کدام از ما از نقاط مختلفی اینجا هستیم و داریم این مطلب را مطالعه میکنیم.پس در فضای مجازی محدودیت زمانی و مکانی برای حضور افراد وجود ندارد پس هر کس دیده میشود که بیشتر آنلاین باشد و پست های بیشتر و بهتری ارسال نماید!

پس اگر میخواهید همیشه دیده شوید مدام میبایست صفحات اجتماعی خود را بروز نمائید.

۳٫فقدان استراتژی

کسب و کاری که همه چیز دارد ولی در آن از طرح و برنامه خبری نیست، موفق نخواهد بود.شما نمی توانید یک تجارت خوب و قابل اعتنا را بدون داشتن هیچ طرح و استراتژی راه اندازی کنید. درست است؟بازاریابی رسانه های اجتماعی برای موفق شدن، به یک استراتژی و برنامه ریزی واضح نیاز دارد؛ برنامه ای که در آن، بخش های ذیل تبیین شده باشد:
• یک آرمان مشخص
• یک گروه هدف مشخص
• یک راهبرد مشخص برای ارسال محتوا و مطلب
• راهبرد رشد شرکت

۴٫عدم جداسازی مسائل شخصی از کسب و کار


من شخصی را می شناسم که هزاران فرصت تجاری و کسب و کار آنلاین را به دلیل تلفیق صفحهء کاربری تجاری خود با مسائل شخصی از دست داده است. هنگامی که افراد در می یافتند که او از زیبایی خاصی برخوردار است، تصمیم می گرفتند که به جای انتخاب محصولات زیبا و با کیفیت، نگران مسائل شخصی او باشند! صفحهء کاربری تویتر او به محل اظهارلطف در مورد او تبدیل شده بود و افراد فقط به دلیل اینکه می دانستند او زیباست به او پاسخ می دادند. این استراتژی غلط، تقصیر خود او بود. زیرا که با اظهار نظرها و تملق های افراد خوشحال می شد و اجازه می داد که این امر بر روی کسب و کار آنلاین اش تاثیر بگذارد.

۵٫عدم وفاداری به محتوا


اگر به محتوا و مطالب ارائه شده در صفحهء خود وفادار نباشید مشتریان خود و مشتریان آینده را نیز از دست خواهید داد. از سوی دیگر باید مطابق ایدئولوژی و فعالیتهای تان افراد را جذب نمایید. این امر باعث ایجاد حس اعتماد و صداقت در آنها خواهد شد. مطمئنم با ایجاد اعتماد توسط عمل کردن به مطالب ارائه شده، تعداد زیادی مشتری به دست خواهید آورد.

۶٫ فقدان ثبات


بیش از هر چیز، اصل «ثبات و هماهنگی» در بازاریابی رسانه های اجتماعی ضرورت دارد.به این معنا که شما باید مرتباً محتواها و مطالب مرتبطی پست کنید، به نظرات و سوالات دیگران پاسخ بدهید، خود را در دسترس مخاطبان و مشتریان بالقوه قرار دهید، و آنها را به برقراری یک گفتگوی دامنه دار تشویق و ترغیب نمایید.صرف داشتن یک حساب در یک شبکه اجتماعی نمی تواند عاملی برای ایجاد روابط دوستانه و کاری، و در نهایت درآمدزایی باشد.

۷٫ارتباط و دوستیابی با افراد بی ربط و یا کاربری های غیر فعال


باید صادق باشیم، اضافه کردن کاربری های غیرفعال به صفحهء کاربری تجاری شما فقط بار اضافه برای کسب و کار آنلاین شما محسوب می شود. سعی کنید دوستان خود را بررسی و به درستی سازماندهی نمایید. برخی از صفحه های کاربری فقط برای جاسوسی رقبا و سرقت ایده ها ایجاد شده اند. پس مراقب باشید در مقابل این رفتار ها به خوبی عمل کرده و هنگام اضافه کردن افراد عاقلانه رفتار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
27 − 15 =