چگونه یادبگیریم پولدارتر شویم

Print Friendly, PDF & Email

ما همان چیزی هستیم که همیشه تکرار می کنیم… پس برتری یک عمل نیست، یک عادت است! ارسطو

همیشه دوست داشتم پستی کاربردی  در خصوص اینکه چگونه افراد ثروتمند به اینجایی که هستند رسیدن برای همراهان سایت قرار بدم که در نتیجه به اینجا رسیدم که اولین پست سال ۹۵ رو به این مقوله اختصاص بدم .آموختن از افرادی که راه موفقیت را طی کرده‌اند، می‌تواند آموزشی ارزشمند باشد. عادت های خوب هم درست به اندازه عادت های بد اعتیادآور هستند. بعد از اینکه عادت خوبی پیدا کردیم، باید به دنبال عادت های خوب دیگر هم بگردیم. انسان ها در طول سال به طور متوسط شش تا ده عادت جدید پیدا می کنند، بنابراین حدودا شش تا ده عادت قدیمی را کنار می گذارند! بهتر است به عادت های روزانه و تاثیرشان بر زندگی مان خوب فکر کنیم. خاطرتان باشد ابتدای کار ما هستیم که عادت ها را می سازیم، اما کمی بعد این عادت ها هستند که ما را می سازند… پولدار شدن هم از جمله اموری است که نیازمند کسب عادتهای خوب است.

۱٫ توانایی در تشخیص فرصت‌های سودآور

کارلوس اسلیم هلو (Carlos Slim Helu) یک فعال کاروکسب مکزیکی است که کمک‌های بشردوستانه زیادی را نیز انجام می‌دهد. او در این باره می‌گوید: زمانی که بحرانی حادث می‌شود، بعضی‌ها بهتر می‌بییند که میدان را ترک کنند و اینجاست که ما وارد میدان می‌شویم.

باید یاد بگیریم که درها را برای استقبال از فرصت‌های سودآور باز نگه داریم و زمانی که این فرصت‌ها وارد شدند ریسک و منفعت آنها را بسنجیم. اگر کس دیگری از این فرصت بهره نمی‌برد ما باید به جلو گام برداریم و اگر همه به دنبال استفاده از این فرصت هستند باید ثابت کنیم که از دیگران بهتر هستیم.

۲٫ تمرکز روی عمل و نه کلمات

دو صد گفته چون نیم کردار نیست. آندرو کارنگی با این عبارت موافق است و می‌گوید: هر چقدر سنم بالاتر می‌رود توجه کمتری به آنچه افراد می‌گویند، می‌کنم. فقط آنچه را انجام می‌دهند، می‌بینم.

باید این نکته را درک کنیم که یک برنامه کاروکسبی جذاب یا ارائه سرمایه‌گذاری چشم‌نواز اگر به مرحله اجرا نرسند هیچ ارزشی ندارند. مشتریان می‌خواهند اجرای بی‌نقص ارزش‌های محوری و رسالت شرکت شما را ببینند. هنگام جذب کارمندان نیز این فرمول را در ذهن داشته باشید. یک رزومه بی‌نقص الزاماً به معنای یک نیروی عالی نیست زیرا در مواردی دیده می‌شود که نیرو توانایی اجرای ایده‌ها و مقاصدش را ندارد.

۳٫ حفظ چشم‌انداز روشنی برای موفقیت

تاجر موفق و ثروتمند هنگ کنگی، لی کیا شینگ که ثروتمندترین فرد در قاره آسیا است می‌گوید: چشم‌انداز مهم‌ترین نقطه قوت ما است. چشم‌انداز است که قرن‌ها ما را زنده و امیدوار به ادامه دادن نگه داشته است. چشم‌انداز به ما انگیزه می‌دهد که به آینده نگاه کنیم و به ناشناخته‌ها شکل دهیم.

هدف شما برای آینده چیست؟ آیا می‌خواهید محصول‌تان در قفسه بهترین فروشگاه‌های کشور باشد؟ آیا می‌خواهید برای جامعه خود فردی موفق باشید؟ در هر حال باید چشم‌انداز روشنی از هدف خود داشته باشیم و بدانیم که زمانی که به هدف‌مان رسیدیم قرار است چه کار کنیم.

۴٫ عدم توقف یادگیری

کارآفرینانی که به نیاز یادگیری مستمر قائل نیستند، فرصت رشد را از خود و کاروکسب‌شان می‌گیرند. حتی اگر در مقطعی به درصدی از موفقیت دست پیدا کنیم باید بدانیم که افراد پیرامون‌مان (حتی آنهایی که به اندازه ما موفق نیستند) چیزهایی را می‌دانند که ما از آنها بی‌خبر هستیم.

به تجربه‌های دیگران گوش دهیم. از دستاوردها و شکست‌های آنها یاد بگیریم. الون ماسک، موسس پی‌پال، اسپیس اکس و تسلا موتورز می‌گوید: این بهترین پیشنهاد است. باید مدام به این فکر کنیم که چطور می‌توانیم کارها را بهتر انجام دهیم و روش‌های قبلی خود را به چالش بکشیم.

۵٫ ناقص نگذاشتن کارها (پیگیری تا حصول نتیجه)

شاید ساده به نظر برسد اما خیلی از ما بدون آنکه خودمان بدانیم کارها را به تأخیر می‌اندازیم. مایکل بلومبرگ، کارآفرین، سرمایه‌گذار و شهردار سابق نیویورک می‌گوید: انجام کارها به طور تمام و کمال پایه موفقیت‌هایی است که شرکت من به آنها دست یافته است.

شاهد آن هستیم که بسیاری از مدیران در شروع عالی عمل می‌کنند اما هرچه می‌گذرد از اشتیاق اولیه‌شان کاسته می‌شود و تیم‌شان را به حال خود رها می‌کنند. این روند نزولی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که پروژه ناقص به حال خود رها می‌شود و هیچ‌گونه پیگیری از جانب مدیر صورت نمی‌گیرد.

۶٫ فقط استخدام بهترین‌ها

اگر می‌خواهیم سازمان‌مان الگوی موفقیت برای سایرین باشد چاره‌ای نداریم جز اینکه بهترین‌ها را جذب کنیم. اگر عجله کردن‌های مخرب هنگام استخدام کردن را کنار بگذاریم می‌توانیم شانس استخدام نیروهای بالاتر از حد متوسط را بالاتر ببریم. و البته همانطور که انتظارات بالایی از کارکنان خود داریم باید مطمئن شویم که رفتار خود را نیز متناسب با انتظارات‌مان هماهنگ کنیم.

همچنین میتوانید با به بکار بستن عادت های زیر روندی صعودی در کسب درآمد داشته باشید.

 

بیشتر و بهتر تصمیم بگیریم

میزان موفقیت ما به تعداد تصمیماتی است که در زندگی میگیریم. شاید یک نفر در طول روز ده تصمیم بگیرد، ولی نفر دیگری که میتواند روزانه صد تصمیم بگیرد احتمالا موفق‌تر خواهد بود واو پیروز میدان خواهد شد حتی اگر بیشتر تصمیماتش به شکست منتهی شوند.

چندبرابر بیشتر تلاش کرده و کمتر غرو لند کنیم

شاید بتوان گفت که سعی و تلاش آدمی تنها عنصر موفقیت که در کنترل خودمان است. اما بیشتر ما حداقل تلاش ممکن را می کنیم، و در عوض بیشترین نتیجه را می خواهیم. اما پولدارها انسانهای مسئولیت‌پذیری هستند و هرکار که لازم بوده و در راستای اهدافشان باشد را می کنند.

خرجمان را کمتر از دخلمان کنیم

حتی اگر پول خریدن یک ماشین یا عمارت آن چنانی را داشته باشید، آیا واقعا به آنها نیاز دارید؟ افراد ثروتمند حتی وقتی توانایی مالی چنین خریدهایی را نیز دارند، یاد گرفته اند که چیزهایی را بخرند که زیر سقف آرزوهایشان و یا ثروتشان باشد. وارن بافت هنوز در خانه‌ای زندگی میکند که در سال ۱۹۵۸ به مبلغ سی و دو هزر دلار خریداری کرد. خودنمایی مانعی بزرگ بر سر راه تولید ثروت است.

هیچگاه تمام مبلغ را نپردازیم

آیا میدانستید که خانواده‌های پردرآمد بیش از خانواده‌های کم‌درآمد به استفاده از کوپن‌های تخفیف روی می‌آورند. آمار نشان میدهد که درصد زیادی از اغنیا، خریدهای روزمره خود را نیز از طریق فروشگاه‌های همواره تخفیف نظیر والمارت انجام میدهند. این افراد در اکثر مواقع قیمت واقعی محصول یا خدمت را پرداخت نمی‌کنند. آنها رفتاری مقتصدانه دارند که در نظر ما شاید نوعی خساست جلوه کند. البته ثروتمندان همانگونه که فروشندگانی قابل هستند، خریدارانی حرفه‌ای نیز به حساب می‌آیند و با کمترین پول باکیفیت‌ترین اجناس را میخرند.

خرج‌های غیر ضروری را حذف کنیم

برخی هزینه‌ها نظیر کارمزد تراکنش، هزینه‌های رفت‌و‌آمد، اینترنت، و مکالمات تلفن همراه قابل حذف و یا کاهش هستند. حساب دخل و خرج روزانه و ماهانه‌ی خود را داشته باشید و در جایی بنویسید و بعد از مدتی، مخارجی که فکر می‌کنید اضافی بوده‌اند را حذف کنید و تنها مواردی که حتما به آنها نیاز دارید را حفظ کنید.

دارایی‌های غیر ضروری را بفروشیم یا اجاره دهیم

به اشتراک گذاردن ابزار و مایحتاج بشر، سنتی دیرینه است. میدان‌های ورزشی، کافه‌های عمومی و رستورانها، وسایل حمل ونقل عمومی، کتابخانه ها، دانشگاهها،  پارکها و… همگی از جمله فضاهای اشتراکی متداول در جوامع بشری هستند که بعضاً قدمتی چند هزار ساله دارند.

لیزا گانسکی نویسنده ی کتاب “شبکه (the mesh) “، آینده‌ی کسب وکار و بقای آن را در گرو اقتصاد اشتراک میداند. وی عقیده دارد که بشر میتواند در آینده‌ای نه چندان دور بسیاری از مایحتاج خود را از طریق سیستم‌های اجاره‌ی هوشمند ، فن‌آوری و انواع شبکه‌های کامپیوتری تامین کند.

عوامل بسیاری زمینه‌ساز گسترش فرهنگ  به اشتراک‌گذاری هستند؛ ازآن جمله میتوان به رکود اقتصادی اشاره داشت، که بشر کوشیده با هماهنگ ساختن ارزش با هزینه‌های واقعی خود اندکی بر پیامدهای آن غلبه کند . رشد جمعیت و به تبع آن تراکم بالا و  هرچه محدودتر شدن منابع اقتصادی نیز مزید برعلت شده و موجب رونق‌یافتن فرهنگ مصرف اشتراکی شده است. لیزا گانسکی اعتقاد دارد که دلیل سوم برای رونق یافتن فرهنگ اشتراک، گسترش بی‌اعتمادی عمومی نسبت به اَبَر برندهای جهانی و نگرانی از بابت سوداگری و آثار مخرب اجتماعی و زیست‌محیطی فعالیت‌های این قبیل برندها است، که مصرف کنندگان را به سمت استفاده ار برندهای محلی به نفع توسعه پایدار سوق داده است . اشتراک خانه، دفتر کار، ابزارآلات صنعتی و خانگی ،اتومبیل، ویلا ،… به امری متداول در معادلات اقتصادی تبدیل شده است و منافع بسیاری را به بار می‌آورد، چرا که علاوه برصرفه‌جویی در هزینه‌ها موجب کاهش خسارات وارده به محیط زیست می‌شود.

هرآنچه ما در اختیار داریم، در حکم سرمایه است. میتوانیم از لباسهای بلااستفاده خود تا فضای اضافی دفتر کار، پارکنیگ و حتی ابزارآلات خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم و یا این سرمایه‌های درخواب را در جاهایی سرمایه‌گذاری کنیم که سوددهی عملیاتی داشته باشد.

پول نقد و کیسه خرید را با خود به همراه نداشته باشیم

اعتیاد به خرید، بیماری پول براندازی است. اعتیاد به خرج کردن، میتواند افراد ثروتمند، طبقه کم درآمد و تقریبا تمام کسانی که بین این دو محدوده درآمد دارند را درگیر خود سازد. اما با این حال افراد دارای تفکر تولید ثروت کمتر به این بیماری مواجه میشوند. وقتی برای خرید به بیرون از خانه می‌روید، کارتهای بانکی و پول نقد بیش از اندازه با خود حمل نکنید تا در برابر وسوسه‌ی خرید لوازم غیرضروری تاب بیاورید.یافته های موسسه U.S. News & World Report حاکی از آن است که ۸۶ درصد از افرادی که پول خود را صرف خرید تجملات مثل خودروهای گران قیمت و جواهرات میکنند، میلیونر نیستند بلکه سعی میکنند ادای میلیونرها را دربیاورند. کافی است توصیه میلیونر معروف، توماس پیکنز را رعایت کنید؛  لیستی از موارد ضروری خرید را یادداشت کنید و تنها به مقدار نیاز برای خرید آنها، پول همراه خود داشته باشید. با این شیوه به قرض و قوله نمی‌افتید و زیر بار دین کسی هم نمیروید.

راه صدساله را نمیتوان یک شبه پیمود

راه موفقیت را باید بصورت پلکانی طی کرد، چیزی به نام یک شبه پولدار شدن را از ذهنتان دور کنید هرچند که شاید واقعا هم گاهی اتفاق بیفتد. یک تحقیق توسط توماس کورلی نشان داد که تنها شانزده درصد از شرکت‌کنندگان هفتگی در بخت‌آزماییها و قمارکنندگان از طبقه ثروتمند هستند و پنجاه و دو  درصد از قشر ضعیف اقتصادی هستند. به جای تلاش برای سریع پولدار شدن، سرمایه‌ی خود را در چند فرصت مختلف سرمایه‌گذاری کنید و برای افزایش سود و درآمد تلاش کنید.

سبز باشیم

صرفه جویی در مصرف انرژی به جز فوایدی که برای محیط زیست دارد، برای جیب  شما نیز مفید است. خاموش کردن لامپهای اضافه، خاموش کردن تلویزیون و مطالعه کتاب، کم کردن حرارت بخاری و یا دور کولر، و همچنین استفاده از وسایل نقلیه عمومی از جمله پیشنهاداتی است که میتواند مقدار زیادی پول برایتان صرفه جویی کند.

 مهارتهای جدید کسب کنیم

دودلیل برای کسب مهارتهای جدید متصور است، اول آنکه کسب مهارتهای جدید میتواند درآمدی اضافه را تضمین کند و دیگر آنکه باعث میشود زمان آزاد کمتری داشته و بالطبع مخارج کمتری داشته باشیم. می‌توانید در اوقات فراغت خود زمانی را برای انجام کارهای پاره‌وقت که به آنها علاقه دارید اختصاص دهید. داشتن یک شغل کوچک و نه وقت گیر، علاوه بر داشتن درآمد می تواند نوعی سرگرمی محسوب شود که در بعضی اوقات خانواده هم می توانند سهمی در انجام آن داشته باشند.

 

 

http://www.entrepreneur.com/article/271703

http://www.inc.com/john-rampton/8-frugal-habits-that-guarantee-you-ll-become-a-millionaire.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
25 + 21 =